Aira, César. Evasión y otros ensayos. Barcelona: Random House, 2017.
Arfuch, Leonor. El espacio biográfico. Dilemas de la subjetividad contemporánea. Buenos Aires: FCE, 2002.
Badiou, Alan. L’Hypothèse communiste. París: Lignes, 2009.
Beech, Dave. Art and Value. Art’s Economic Exceptionalism in Classical, Neoclassical and Marxist Economics. Leiden: Brill, 2017.
Benjamin, Walter. Estética y política. Buenos Aires: Las Cuarenta, 2010.
Bennett, Tony. Accounting for Tastes. London: Cambridge UP, 1999.
Berardi, Franco. El sabio, el mercader y el guerrero. Del rechazo del trabajo al surgimiento del cognitariado. Madrid: Acuarela, 2007.
Bourdieu, Pierre. Las reglas del arte. Génesis y estructura del campo literario. Barcelona: Anagrama, 2002.
Bourriaud, Nicolás. Estética relacional. Buenos Aires: Adriana Hidalgo, 2006.
Breger, Claudia. Aesthetics of narrative performance: transnational theater, literatura, and fil in contemporary Germany. Columbus: The Ohio State UP, 2012.
Brouillette, Sarah. “Neoliberalism and the Demise of the Literary”. Neoliberalism and Contemporary Literary Culture. Eds. Huehls Michum y Rachel Greenwald. Baltimore: John Hopkins University, 2017. 277-290.
Butler, Judith, Ernesto Laclau y Slavoj Zizek. Contingencia, hegemonía y universalidad. México: FCE, 2011.
Carter, David, Tony Bennett y Kevin Ferres. “The Public Life of Literature”. Culture in Australia: Policies, Publics and Programs. Cambridge: Cambridge UP, 2001. 140-160.
Chartier, Roger. El mundo como representación. Historia cultural: entre práctica y representación. Barcelona: Gedisa, 1992.
Coppari, Lucía y Diego Vigna. “Historia reciente de las editoriales autogestionadas en Argentina. De las ferias a la web y viceversa”. Orbis Tertius: revista de teoría y crítica literaria 30 (2019). https://www.orbistertius.unlp.edu.ar/article/view/OTe126/11667.
Craig, Ailsa y Sébastien Dubois. “Between art and money: the social space of public readings in contemporary poetry economies and careers”. Poetics 38 (2010): 441-460.
Debord, Guy. Comentarios sobre la sociedad del espectáculo. Barcelona: Anagrama, 1999.
Deleuze, Gilles y Feliz Guattari. Kafka. Por una literatura menor. México: Era, 1999.
Didi-Huberman, Georges. Ante el tiempo. Historia del arte y anacronismo de las imágenes. Buenos Aires: Adriana Hidalgo, 2005.
Driscoll, Beth. The New Literarity Middlebrow: Tastemakers and Reading in the Twenty-First Century. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2014.
Esposito, Roberto. Comunidad, inmunidad, biopolítica. Barcelona: Herder, 2009.
Fabiani, Jean-Louis. “The Audience and Its Legend: A Sociological Analysis of the Avignon Festival”. The Journal of Arts Management, Law and Society 32 (2003): 265-277.
Frow, John. Cultural Studies and Cultural Value. Oxford: Clarendon, 1995.
Gallego Cuiñas, Ana. Las novelas argentinas del siglo 21. Nuevos modos de producción, circulación y recepción. Nueva York: Peter Lang, 2019.
Giorgi, Liana. “Literature festivals and the sociology of literature”. The International Journal of the Arts in Society 4 (2011): 316-317.
Giorgi, Liana, Monica Sassatelli y Gerard Delanty. Festivals and the Cultural Public Sphere. Londres/Nueva York: Routledge, 2011.
Glass, Loren. Author Inc. Literary Celebrity in the Moderns United States, 1880-1980. Nueva York: New York UP, 2004.
Greenfeld, Liah. “Professional Ideologies and Patterns of “Gatekeeping”: Evaluation and Judgment within Two Arlt Worlds”. Social Forces 66 (1988): 903-925.
Groys Boris. Volverse público. Las transformaciones del arte en el ágora contemporáneas. Buenos Aires: Caja Negra, 2016.
Guillory, John. Cultural Capital: The Problem of Literary Canon Formation. Chicago: Chicago UP, 1993.
Hui, Yuk. Recursivity and Contingency (Media Philosophy). London: Rowman & Littlefield, 2019.
Johanson, Katya y Robin Freeman. “The reader as audience: The appeal of the writers’ festival to the contemporary audience”. Continuum 26 (2012): 303-314.
Jones, Emory Davis. A History of the Southern Literary Festival. Missisippi: University of Mississippi, 1981.
Kacandes, Irene. Talk Fiction: Literature and the Talk Explosion. Lincoln: University of Nebraska Press, 2001.
Kurz, Robert. El colapso de la modernización. Del derrumbe del socialismo de cuartel a la crisis de la economía mundial. Buenos Aires: Marat, 2016.
Lurie, Caroline. “Festival, Inc”. Australian Author 36 (2004): 8-12.
Meehan, Michael. “The Word Made Flesh: Festival, Carnality and Literary Consumption”. TEXT: The Journal of Australian Association of Writing 4 (2005). http://www.textjournal.com.au/speciss/issue4/meehan.htm
Molina, Cristián. “La poesía como Festival”. El jardín de los poetas. Revista de teoría y crítica de poesía latinoamericana 1 (2015): 223-242.
Ommundsen, Wenche. “Literary Festivals and Cultural Consumption”. Australian Literary Studies 24 (2009): 19-34.
Ong, W. J. Orality and literacy: the technologizing of the word. Londres: Methuen, 1982.
Padrón Alonso, Diana. “Argumentos a favor de una estética destituyente. Una reflexión a partir de la teoría política”. Revista de Estudios Globales y Arte Contemporáneo 3 (2015): 9-36.
Rancière, Jacques. El malestar en la estética. Madrid: Clave Intelectual, 2012.
Ricoeur, Paul. “Acontecimiento y sentido”. Revista de Filosofía 19 (2016): 5-24.
Rodden, John. Peforming the Literary Interview. How Writers Craft Their Public Selves. Lincoln y Londres: University of Nebraska Press, 2001.
Sánchez, Silvia. “Festivals & Cultural diversity”. Literary Review 12 (2010): 1-4.
Sapiro, Gisèle. “The metamorphosis of modes of consecration in the literary field: Academis, literary prizes, festivals”. Poetics 59 (2016): 5-19.
Sibilia, Paula. La intimidad como espectáculo. Buenos Aires: FCE, 2009.
Simmel, Georg. Sociología: estudios sobre las formas de socialización. México: FCE, 2015.
Starke, Ruth. A Festival of Writers: Adelaide Writers’ Week 1960–2000. Flinders: Flinders University, 2000.
Stewart, Cori. The Culture of Contemporary Writers’ Festivals. Berlín: Verlag Dr. Müller, 2010.
Virno, Paolo. Gramática de la multitud. Para un análisis de las formas de vida contemporáneas. Madrid: Traficantes de Sueños, 2003.
Weber, Millicent. Literary Festivals and Contemporary Book Culture. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2018.
Williams, Raymond. Culture and Society. Nueva York: Columbia UP, 1983.